Мұғалімдер сайты
Авторлық бағдарлама / Қысқа мерзімді жоспар / Кембридж бағдарлама / Математика / Сценарийлер / Экономика
20 август 2015
1521
0

Іздеген – табар, оқыған – озар

Іздеген – табар, оқыған – озар
Алматы облысы, Талдықорған қаласы
№24 Дарынды балаларға арналған үш тілде оқытатын М.Арын атындағы
”Экономика және бизнес”арнаулы лицейі
Пән мұғалімі: Тулеметова К.А.
Сабақтың тақырыбы: Іздеген – табар, оқыған – озар


Мақсаты:
1)Оқушылардың ой-өрісін кеңейтіп есте сақтау қабілетін шыңдау, оқушылардың білімге қызығушылығын арттыру.
2)Оқушыларды шапшандыққа, ізденімпаздыққа, байқампаздыққа, шығармашылық ойларын дамыту.
3)Ұқыптылыққа, тапқырлыққа, бір-бірімен достық, ынтымақтастыққа, ұйымшылдыққа тәрбиелеу.

Көрнекілігі: слайдтар, компьютер, интерактивті тақта, сызбалар.
«Арифметика математиканың, ал математика ғылымдардың патшасы.» (К.Гаусс)
«Ақыл-ойды тәртіпке келтіретін математика»
(М.В.Ломоносов)
Барысы:

1-жүргізуші: Математика – бұралаңсыз, нақты ілім,
Үйренетін бақыт тілін, бақ тілін.
Айдыныңда сүңгіп-сүңгіп жүзсең бір,
Тарқалмайды қуаныш пен шаттығың.
Шығамын десең биік шыңның басына,
Адал досың – Біліміңді ал қасыңа.
Зула, топ жар! Бәйгеге түс, бекем бол,
Тула, толқы, тебірен бірақ тасыма!

2-жүргізуші: Математика – ғылым негізі.
Математика – білім көзі.
Математиканы білгендерге,
Ғажайыптың бір өзі.
Кешке қатыс, тұрып қалмай,
Қиындыққа мойымай,
Бұл ілімді білсең егер,
Биіктейсің, сен самғай.

1-жүргізуші: Нұрлы үмітпен арқалаған арқаға,
Жан сәулесін тарататын баршаға.
Шын пейілмен құрметімізді көрсетіп,
«Іздеген – табар, оқыған – озар»-ойынына кеп тұрған.
Сайыскерлерді шақырайық ортаға.
2-жүргізуші: Сайысқа қатысушылардың топ басшысын ортаға шақырып, түс таңдау арқылы топқа бөлу
1-жүргізуші: Шын жүйрік шабысынан танылады,
Қатты білім, терең ой саналады.
Баға берер әділқазы ортамызда
Сіздерге құрметпен қол соғылады.
2-жүргізуші:
Ақ түс – ашық мінезділікті, бірлікті, достықты, ақ ниеттілікті, жақсылықты білдіреді. «Ниеттілер тобы».
Көк түс – көгілдір аспан секілді кең, ашық, қажыр-қайраттандыратын, қанаттандыратын түс. «Қайраттылар тобы»
Жасыл түс – жасыл желек өсімдіктер түсі. Бұл түс адамға ерекше жағымды сергітетін, белгілі бір шешім қабылдауға көп септігін тигізетін зейінді арттыратын түс. «Зейінділер тобы».
1-тур
1-жүргізуші: «Білімнің ұшқырлығын танып сен,
Асып тасып, асықпа, қалыспа сен.
Уақыт деген зымырап, зулап жатыр,
Шапшаңдық бұл сайыста керек екен.» – дей келе «Викториналық сұрақтар» сайысына береміз.(Жауап нақты, тез болу керек, әр дұрыс жауапқа 1 ұпай).

8а сынып
1. Қазақстан Республикасының Мемлекеттік Туы, Елтаңбасы, Әнұраны, бекітілген жылы 3-ке бөлінеме? (Бөлінеді, 1+9+9+2=21)
2. Тәуліктің төрттен бір бөлігіне тәуліктің екіден бір бөлігін қос (6+12=18)
3. Сыныпта 28 оқушы бар. Оның төрттен бір бөлігі спортпен айналысады. Қанша оқушы спортпен айналысады? (28:4=7)
4. 21-ғасырдағы қай жыл оңнан солға, солдан оңға қарай оқысаң да бірдей сан болады? (2002, 2112, ...., 2882, 2992)
5. - мәні неге тең? ( )

8ә сынып
1.Үшбұрыш төбесінен қарсы қабырғасының ортасына жүргізілген кесінді (медиана)
2. Қандай санның жазылуында қанша әріп болса, сонша цифр бар? (10 он, 100 жүз)
3.Бөрененің ұзындығы 120см. Оның 1/3 бөлігін кесіп тастады. Қалған бөлігінің ұзындығы қандай? (80см)
4. - мәні неге тең? (1/2)
5. Тік бұрышты үшбұрыштың бір сүйір бұрышы , оның екінші сүйір бұрышын тап.

8б сынып
1. Үшбұрыштың бір ішкі бұрышына сыбайлас бұрыш. (сыртқы бұрышы)
2. Жаңа туған пілдің баласы бір тоннаның 1/8 бөлігін тартады. Жаңа туған пілдің баласы неше кг тартады. (125)
3. Үйдің 6-қабатына дейінгі баспалдақ 2-қабатқа дейінгі баспалдақтан неше есе ұзын? (3 есе)
4. - мәні неге тең? ( )
5. 223 – қандай цифрмен аяқталады? (8-бен)
2-тур
2-жүргізуші: «Бәйгеге түсіп жарыспай,
Жүйріктің бағы жанар ма?
Бұл кезең ойдың сынағы,
Қане кім алда тұрады?» - дей келе «Ғажайып алаңы» сайысына кезек береміз. Бұл бөлімде оқушылар төмендегі кестедегі ұпай бойынша сұрақтар таңдайды.
20 20 20
30 30 30
40 40 40
20. (оң жақта). Бөлмеде екі ит, үш құс, бір шыбын бар. Осы жануарлардың бәрінің аяқтарын қосып есептегенде қанша болады? (20)
20. (ортада). Сиқырланған арба үстінде келе жатқан екі жолаушының біреуі жолдың жартысын өткенде жолдың жартысы қалағанша ұйықтайды. Жолаушы жолдың қанша бөлігін ұйықтайды? (1/4)
20. (сол жақта). Ең кіші екі таңбалы санға 17-ні қосып, пайда болған қосындыны ең үлкен бір таңбалы санға бөлсек, нәтижесінде неше шығады. (3)
30.(оң жақта). Қорадағы тауықтармен қояндардың бастары 19, аяқтары 40. Тауықтар нешеу? (18)
30.(ортада). Біреу алты жылқысына күн сайын он қадақ сұлы беріп жүреді. Жем жылқының жасына қарай бөлінеді. Биеге –үш қадақ, құнандарына – екі қадақтан, ал тай басына бір қадақтан жем береді. Сонда құлын нешеу, бие нешеу, тай нешеу?
(1 бие, 5 құлын, 3тай)
30. (сол жақта). Шопанның барлық қойының 320 су ішіп жатыр, қалғаны жайылып жүр, жайылып жүрген қойлар су ішіп жатқан қойлардың ширегіндей. Шопанда барлығы қанша қой бар? (400 қой)
40.(оң жақта). Фотоаппарат 8000 теңге тұратын еді, бағасы арзандатылғаннан кейін ол 6000 теңге болды. Фотоаппараттың бағасы қанша процентке арзандады?
(25%)
40.(ортада). Қыз баланың көйлегі 2500 теңге тұратын еді. Бағасы арзандатылғаннан кейін ол 2000 теңге болды. Көйлектің бағасы қанша процент арзандады? (20%)
40.(сол жақта). Әкесі 34 жаста, баласы 11 жаста, неше жылдан кейін әкесі баласынан 2есе үлкен болады.(12 жылдан кейін әкесі 46 жата,баласы 23 болады)
3-тур
1-жүргізуші: «Ғылымның сырын ұғына,
Шығыңдар білім шыңына:
Ұқыптылық пен зеректік,
Жеткізер сіздердей өренді
Жеңістің мынау шыңына» - дей келе «Жаңылмастан айтып көр!» сайысына кезек береміз.(10 ұпай)

8а сынып Бес түп алма бестік алғандікі;
Төрт түп алма төрттік алғандікі.
Бестік алған төрт түп алмайды,
Төрттік алған бес түп алмайды.
8ә сынып Шеңбер, шеңбер доп емес,
Доп сияқты доп емес.
Доп деп, доп деп шеңберді,
Ойлама шеңбер ол емес.

8б сынып Жоғалды бес, шыбыш,
Жоқ әлі еш сыбыс.
Жоқ әлі еш сыбыс.
Жоғалды бес, шыбы
4-тур
2-жүргізуші: «Ал бүгінгі сайысқа қалайсыңдар,
Сендер өтер әлі де талай сын бар,
Сұрағыма жауап бер, қамсынбай-ақ.
Жауап қатсаң сұраққа жарайсыңдар» - дегендей келесі «Математика мақал-мәтелде» сайысына кезек береміз. Мұнда мен мақалдың басын айтамын, сіздер жалғасын табуларыңыз керек.(5ұпай)
8а сынып 1.Жүз күн жұмақтан, (бір күн тіршілік артық)
2.Ұлға отыз үйден (қызға қырық үйден тыю)
3. Алты аға бірігіп әке болмас(жеті жеңге бірігіп ана болмас)
8ә сынып 1.Бір күндік жолға шықсаң, (үш күндік азық ал)
2. Бес бармақ жиылса(жұдырық болады)
3. Алтау ала болса ауыздағы кетеді(Төртеу түгел болса, төбедегі келеді)
8б сынып 1.Ердің екі сөйлегені өлгені, (емшінің иілгені сынғаны)
2. Бір түйір дәнде(бір тамшы тер бар)
3. Досыңның мың болғанына мақтан(дұшпаның жалғыз болса да сақтан)
5-тур
1-жүргізуші: «Көкте самғар- қырандармыз,
Жерде жортқан- құлан да біз,
Жарыстарда-намысты алға,
Ту ғып ұстар ұландармыз!» - деп келесі «Сөзжұмбақ» бөлімін бастайық.(әр топқа бірдей тапсырма, карточка арқылы беріледі.) (5 балл)
Сөзжұмбақ.
1.Қарама-қарсы қабырғалары қос-қостан параллель болатын төртбұрыш
2.Математикалық амал.
3.Төртбұрыштың қарама-қарсы төбелерін қосатын кесінді.
4.Барлық қабырғалары тең тік төртбұрыш.
5.Үшбұрыштың төбесі мен қарсы қабырғаларының ортасын қосатын кесінді.


6-тур

1-жүргізуші: «Қойылған сұрақ есепке
Ойланып жауап іздейік.
Уақытты текке өткізбей
Лезде шешіп тастайық» - деп «Зейінді геометрия» бөліміне берейік. (әрбір жауапқа 5 ұпай)
8а сынып 1. Қандай нүктені центроид деп атаймыз?( үшбұрыштың
биіктіктері бір нүктеде қиылысса)
2. Шеңберге сырттай сызылған трапецияның түрі қандай?(теңбүйірлі)
3. Егер үшбұрышқа сырттай сызылған шеңбердің центрі оның
қабырғасында жатса үшбұрыштың түрі қандай?(тікбұрышты үшбұрыш)
8ә сынып 1. Қандай нүктені ауырлық центрі деп атаймыз?(үшбұрыштың
медианалары бір нүктеде қиылысса).
2. Шеңберге қай уақытта сырттай төртбұрыш сызуға болады?(сырттай
сызылған төртбұрыштың қарама-қарсы қабырғалары тең болса).
3. Қарсы жатқан катеттің іргелес жатқан катетке қатынасы.( )
8б сынып 1. Қандай нүкте үшбұрышқа сырттай сызылған шеңбердің центрі
болады?(үшбұрыштың қабырғаларына жүргізілген орта
перпендикулярлар бір нүктеде қиылысса).
2. Шеңберге қай уақытта іштей төртбұрыш сызуға болады?(іштей
сызылған төртбұрыштың қарама-қарсы бұрыштарының қосындысы
- қа тең болғанда).
3. Трапецияның орта сызығы дегеніміз не?(табандарына параллель және
олардың жарым қосындысына тең)
7-тур
1-жүргізуші: «Есептер, қызықты есептер,
Өмірдің мазмұнын, қызығын еселер,
Айнала ғажайып, құпия қызығын,
Бәрі де тек қана есеппен оралар» -деп келесі кезекте «Капитандар сайысы» (10 балл).
Теңдеуді шешу:
(х2-5х+7)( х2-5х+6)=0 Жауабы: 3;2

2-жүргізуші:Осыменен бұл қызықты тамамдасақ,
Бұл жайды айтамыз ба жаман болсақ?
Үйрендік білмегенді осы жолы,
Тағы да үйренеміз аман болсақ!
1-жүргізуші:Достық пенен бірлікті етіп тұлға,
Жеңіске жеткен едік талай сында.
Қара қылды қақ жарып әділ қазым
Еңбегін дарындардың әділ сына! – деп қорытындылау бағасын шығаруға сөз кезегін әділ қазыларға береміз.Әділ-қазылар қорытындысы бойынша жеңімпаздарды марапаттау.

https://cloud.mail.ru/public/f7a8800edb4a/%D0%98%D0%B7%D0%B4%D0%B5%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%A2%D0%B0%D0%B1%D0%B0%D1%80%20%D0%BE%D0%BA%D1%8B%D0%B3%D0%B0%D0%BD%20%D0%9E%D0%B7%D0%B0%D1%80.rar
Пікір беру