Мұғалімдер сайты
Негізгі бет / Информатика
14 январь 2016
1192
0

«Білгірлер, тапқырлар» атты білім сайысы

Сайыстың тақырыбы:   «Білгірлер, тапқырлар» атты  білім сайысы

Сайыстың мақсаты:

Білімділік: Оқушылардың жинақтаған білімдерін тексеру, жүйелеу және қызығушылығын арттыру.

Тәрбиелік: Тәрбиелікке, ұқыптылыққа, тиянақтылыққа, шығармашылыққа баулып  үйрету;

Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілетін, логикалық абстракциясын, ұжымда жұмыс істей алуын дамыту.

Ал, енді екі топ болып бөлінейік, топтың атын, капитандарын сайлайық!

I – топ «Білгірлер» тобы

II – топ «Тапқырлар» тобы

Сайыстың барысы:

I – кезең. «Бәйге»

II – кезең. «Тапқырлар»

III – кезең. «Терезе элементтерін сілтемелер арқылы қосу»

IV – кезең. «Шетелге ұшамыз кезеңі»

V – кезең. «Викториналық сұрақтар»

VI -  «Жұмбақтарды шешу»

 

I – кезең. «Бәйге» Берілген түрлі анықтамалардың шешімін шапшаң жауап берген оқушылар 10 ұпайға ие болады.

Карточкаларда жазылатын сұрақтар:

Аты бар байттар тізбегі? (файл)

Қағаздағы суретті немесе мәтінді экранға түсіруші? (сканер)

Пернетақтадағы ең ұзын перне қалай аталады? (бос орын, пробел)

Дүниежүзілік желі? (интернет)

Жүйелік блоктың  ішінде қандай құрылғылар  бар? (процессор, қатқыл диск, CD-ROM ,диск жетек)

Зиянкес программа қалай аталады? (вирус)

Келесі жолға өту пернесі? (enter)

Компакт-диск оқу құрылғысы? (CD-ROM)

Ақпараттық процестерді жүзеге асыратын негізгі құрал? (компьютер)

Файлдар қайда сақталады? (қапшық)

Латынның  «information» сөзі нені білдіреді?

Адам көзі мен монитор арасындағы арақашықтық қанша болуы керек?

(70 см)

Ақпараттың  өлшем  бірлігі

19 жасында дүние жүзінде бірінші рет қосу машинасын жасап шығарған ғалым (Блез Паскаль)

Меңзердің сол жағындағы символды өшіретін перне (BackSpace)

Адам ақпаратпен не істейді? (1. сақтайды, 2. жеткізеді, 3. өңдейді).

Компьютердің атасы. (Чарльз Бэббидж)

Компьютердің негізгі құрылғылары.  (монитор, жүйелік блок, маус, модем).

Баспа құралы. (Принтер)

Бір килобайт қанша байтқа тең? (1024 байт)

 

II – кезең. «Тапқырлар». Берілген тест тапсырмалардың дұрыс жауабын жауап парағына жазыңдар. Жауап парағын болғаннан кейін әділқазыларға береді. Әр дұрыс жауап 10 балл.

Тест тапсырмасы:

  1. Графиктік редактор Paint-ті іске қосу жолы.

а) Іске қосу-программалар-стандартты-Paint графикалық редакторы*

ә) Іске қосу-Paint графикалық редакторы

б) Іске қосу-Документтер-Без имени

2.Тік төртбұрышты салу құралы.

а) түзу сайманы;  ә) тіктөртбұрыш сайманы;* б) көпбұрыш сайманы

  1. Фигуралардың іштерін бояу сайманы.

а) қарындаш сайманы; ә) бүріккіш сайманы; б) құю сайманы;*

4.Қате орындалған іс-әрекетті түзету  жолы?

а) Түзету-болдырмау іс әрекетін орындаймыз*  ә) Өшіргішті пайдаланамыз

б) Түзету-қиып алу іс-әрекетін орындаймыз

5.Суреттің көшірмесін алу іс-әрекеті.

а) Белгілеу құралын пайдаланамыз;* ә) Түзету-көшіру іс-әрекетін орындаймыз;

б) Ерікті аймақты белгілеу құралын пайдаланамыз ;

6.Суреттерді қалай сақтаймыз?

а) Файл-...деп сақтау іс-әрекеті арқылы; ә) Файл-сақтау іс-әрекеті;*

б) Жабу батырмасын басамыз;

7.Экранда жоқ саймандар тақтасын қалай орнатамыз?

а) Түр-аспаптар панелі-белгі қоямыз;* ә) Экраннан іздейміз;

б) компьютерді жүктейміз;

8.Экранға қисық сызықтарды шығару үшін:

а) қарындашты пайдаланамыз; ә) қисық құралын пайдаланамыз;*

б) көпбұрыш құралын  пайдаланамыз;

9.Экранға мәтін теру үшін қандай құралды пайдаланамыз?

а) қарындаш құралын; ә) түзу құралын;  б) жазу құралын;*

10.Келесі сабақта компьютерде сақталған суретті ашу үшін:

а) Менің құжаттарым бумасын ашамыз;*  ә) Іске қосу-Құжаттар; б) Файл-Ашу;

IIIкезең. «Терезе элементтерін сілтемелер арқылы қосу»

«Білгірлер» тобына

EXCEL терезесі элементтерін сілтемелер арқылы қос.

«Тапқырлар» тобына

WORD терезесі элементтерін сілтемелер арқылы қос.

 

IV - кезең. «Шетелге ұшамыз» кезеңі.

         «Ана тілің- арың бұл,

         Ұятың боп тұр бетте

         Өзге тілдің бәрін біл

         Өз тіліңді құрметте»- деп Қ.Мырзалиев ағамыз айтқандай, шетелде ағылшын тілінсіз болу мүмкін емес. Сондықтан келесі сұрақтардың жауаптарын орыс және ағылшын тілдерінде айтуға тиіссіздер.

 

Сұрақтар:

  1. Латынның түсіндіру, баяндау, мәлімет деген ұғымдарды білдіретін сөзі.

(Ақпарат-Информация-Informatio)

  1. Компьютерге мәтін енгізуге арналған құрылғы. (Пернетақта-клавиатура-Keyboard)
  2. Компьютер пенетақтасында қанша пернетақта бар? (Жүз бір-сто один-One hundred one)
  3. Мысыққа ойын керек, бірдеңеге өлім керек. (тышқан-мышка-mouse)
  4. Бұл ең басты перне, оны басу әдетте белгілі бір әрекеттің, операцияның аяқталғанын, компьютер бұл әрекеттерді өңдеу керек екенін көрсетеді. (енгізу-ввод-enter)
  5. Бұл перне меңзердің оң жағында тұрған символды өшіреді. (өшіру-удалить-delete)
  6. Бұл пернелердің ішіндегі ең ұзын перне, ол символдарды бір-бірінен ажырату үшін қолданылады. (Бос орын-пробел-Proble)
  7. Жақтаулармен шектелген экрандағы төртбұрышты аймақ. (терезе-окно-window)
  8. Терезелерді төрт жағынан қоршап тұрған жақтаулар қалай аталады? (Шекара-Граница-Border)
  9. Өшірілген файлдар қайда сақталады? (себет-корзина-basket)
  10. Оның жұмысы үшін аздаған ғана жад қажет, өте кішкентай мәтіндік редактор. (кітапша-блокнот-notebook)
  11. Вирустың кері әсерін жоятын программа ?(Антивирус)

V – кезең. «Викториналық сұрақтар»

  1. Алғашқы есептеу құрылғысы. (Саусақтар)
  2. Шығыстағы ескі көне есептеуіш құрылғысы. (Абак)
  3. Есептеу таяқшасын ойлап тапқан кім? (Непер)
  4. Аналитикалық есеп машинасының авторы. (Ч. Беббидж)
  5. Алғашқы программист. (Ада Лавлейс)
  6. Бірінші буынды ЭЕМ- нің  элементтік  базасы. (Электрондық шамдар)
  7. Екінші буынды ЭЕМ- нің  элементтік  базасы. (Диод, транзисторлар)
  8. Үшінші буынды ЭЕМ- нің  элементтік  базасы. (Микросхемалар)

9.Аталған байттар тізбегі. (Файл )

  1. Адам мен компьютер арасындағы қарым- қатынас. (Интерфейс)
  2. Информациялық процестерді жүзеге асыратын негізгі құрылғы. (Компьютер)
  3. Меңзердің оң жағындағы символды өшіру пернесі. ( Delete)

 

 

 

 

VI - кезең «Жұмбақтарды шешу»

 

Әкем жәшік құрады, үш өлшемнен тұрады. (Параллелепипед )

Үрлейтін затпен аттас, атын ешкім  таппас.  (Шар)

Бөлшектен бөлініп шықты, жүзбен уәдесі мықты. (Пайыз)

Үшеуі 180 жаста, төртеуі төрт тоқсан еді баста. (үшбұрыштың, төртбұрыштың ішкі бұрыштарының қосындысы)

 

 

Сайысты бекіту. Кезеңдерді қорытындылай келе берілген жұлдызшаларды санап, жеңімпаз топты атау. Екі топты да қатысқандары үшін марапаттау.

 

 

 

 

 

 

 

 

Пікір беру