Мұғалімдер сайты
Негізгі бет / Қысқа мерзімді жоспар / Технология
11 апрель 2018
690
0

Қазақтың ұлттық киімін әшекейлеуде бисерді қолдану

 

Ұзақ  мерзімді  жоспар  бөлімі:  III тарау

Қазақтың  ұлттық  киімін   әшекейлеуде  бисерді  қолдану

Мектеп:  С.Сауранбев  атындағы  орта  мектеп

Күні:  28.02.2018

Мұғалімнің есімі:  Абдихамитова  Мөлдір

Сынып: 9 сынып

Қатысқандар саны:

Қатыспағандар саны:

Осы  сабақта  қол  жеткізілетін    оқу  мақсаттары

Ø  Оқушыларға қазақтың сәндік қолданбалы өнері жайында  білімдерін кеңейтіп   қолдану;

Ø   Қазақтың ұлттық киіміндегі ою-өрнек түрлерінің ерекшеліктерін білу  анықтау;

Ø  Киім үлгісіндегі ою-өрнектердің қарапайым түрлерін қағаз бетіне түсіріп, ұлттық киімдерін дайын шаблон арқылы әшекейлеуді біледі  және  қолдану;

Сабақ мақсаттары:

Қазақтың  ұлттық  киімдерін  топқа  бөліп,  ерекшеліктері  мен артықшылықтарын  сипаттай  алады  және  де  ұлттық  киімдерді  әшекейлеуде  бисерді  қолдана  алады.

 

Жетістік  критерилері

Қазақтың  ұлттық  киімдерінің  жас  ерекшеліктеріне,  қоғамдағы  орындарына   байланысты   әртүрлі  әшекейлеу  әдістерін  байқайды;

Қыз – келіншектердің  киімдерінің   өңір  жеңін  бисермен  әшекейлеу  жолдарын  көрсете  алады;

 

Тілдік мақсат

Оқушылар:

-          Қазақтың ұлттық  киіміндегі өнер, қолөнері мен дизайн туындыларының ерекшеліктерін зерттеп, сипаттама береді;

-          Өз жұмыстарындағы шығармашылық шешімдеріне пікірлер бере алады және орындалған жұмыстарының сапасы мен қасиеттерін сын тұрғысынан талдайды (сөйлеу дағдыларын дамыту мақсатында)

-          Үш  тілділік қағидасын  пайдалана  отырып   Сабақ  барысындағы  кейбір  маңызды  элементтерді    қазақ, ағылшын,  орыс  тілдерінде  айтады; 

Құндылықтарды    дарыту

Жеке  жұмыс  орындау  кезінде  өзін-өзі  дамыту  және жұппен,  топпен,  ұжыммен  жұмыс  істеу  барысында өзгелердің  жауабын  көңіл  бөліп  оларды талдау құрмет,  серіктестік, өз  ойын  сынып  алдында қорғай  білу  құндылықтарын  дамыту.

Пәнаралық  байланыс

Тарих,  бейнелеу,  сызу,  математика

АКТ  қолдану  дағдылары

Қазқтың  ұлттық  киімдері  жайында  аудио  көрсетілім,  презентация

 

Бастапқы  білім

Бисермен  тоқымашылық

 

Сабақ  барысы

 

Сабақтың  жоспарланған  кезеңдері

 

Сабақтағы  жоспарланған  іс - әрекет

 

Ресурстар

 

 

Ұйымдастыру кезеңі

5 МИН

Зейінді  шоғырландыру

«Қар  көшкіні»

Оқушылар  шеңбер  құрайды,  мұғалім  де  оқушылар  арасынан  орын  алады. Әрбір  қатысушы өз  есімін  атап оған  бастапқы әріптен  басталатын  бір  сын есім (эпитет)  қосады. Мәселен:  «Ақбота »  есімі  «А»  әріпінен  басталады,  яғни  Ақбота өз  есіміне «алғыр»  (немесе «ақылды, айбынды» т.б.)  сияқты  сын  есімді  қосады. Келесі  оқушыда  дәл  осылай  өз  есімін  айтады,оған  сын  есім  қосады да, алдында тұрған барлық оқушылардың есімдері  мен  эпитетттерін  қайталап  шығуы  керек:  «Алғыр  Ақбота, Ақылды  Ақниет,  Сабырлы Сандуғаш!  Ал  мен  Берекелі  Балғынмын!» бұл  тәсілді  қолданғанда оқушыларға  мұқият тыңдау мен зейін  қою  қасиеттерін іске  қосу  керек. Топқа  бөлу

Барлық  оқушыға  өз күнделіктерін алып  тақтаға  шығуын  сұраймын.Күнделіктерін  жинап  алып,  екі  топқа  бөліп  қоямын.  Өз  заттары  қай  топқа  бөлінсе  сол  топқа топтасады.   Және  өз  топ  басшыларын  тағайындайды. Топ  басшыларына  топ  мүшелерін  бағалау  парағын  таратып  беремін:

Топ  жұмысын  бағалау  кестесі

Критерийлер

 

 

 

Топ  мүшелері

«Еркін  тілші»

  (Идеяларды  ұсыну)

Кітаппен  жұмыс

(Идеяларының  дербестігі)

Топпен  жұмыс СЖ

(жолдастарын  топ  жұмысына  жұмылдыру)

Жалпы  балл

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Топ  бойынша

 

 

 

 

1-      Топ   ....

2-      Топ   ....

 

Миға  шабуыл

Жаңа  тақырыпты  айқындау

Бейне  баян көрсетіледі.(0.45 мин)  видеода  көрсетілген  ақпаратқа  байланысты  сұрақтар  қоямын:

1.      Бейне  баяннан  не  байқадық?

2.      Бұл  бейне  баянның  бүгінгі  сабағымызбен  қандай  байланысы  бар  деп  ойлайсыздар?

(оқушылар  жауап  бергеннен  кейін)

Олай  болса  балалар  бүгінгі  жаңа  тақырыбымыз: Қазақтың  ұлттық  киімін  әшекейлеуде  бисерді  қолдану

Using beads in  adorning Kazakh  national   costumes

Значение  бисера в  украшений  казакской  национальной   одежде.

 

 

АКТ

Көрсетілім (видео)

 

 

 

 

 

Using beads in  adorning Kazakh  national   costumes

Beads  - бисер

Kazakh  national  costumes –  Қазақтың  ұлттық  киімі

Adorning- әшекейлеу

Ornament – ою-өрнек

Сабақ  барысы

30 МИН

Жаңа  тақырыпқа  байланысты  бейне  баян  және  де  презентация  көрсетіледі. (4 мин)

Жұптық  жұмыс     

алдымен  мен  өзім  көрмені  таныстарап  өту:

№1 үлбір  мен  иық жаға көмкерілген,  алтын  күміс түсті  жіптермен кестеленіп,  асыл  тастармен  безендірілген орта  жастағы  әйел  камзолы.

№2  фетра   матасынан оюлармен  ойып тігілген  жас  қыздарға  арналған  камзол.

№3  ұсақ  моншақтармен  кестеленіп  тігілгіен  әжелер  камзолы.

«Кезбе  тілші» әр  топтан   бір  оқушы  шығып келесі  топқа  барып  өз  сұрақтарын  қояды.  Және  басқа  топ  мүшелеірі жауаптарын  мұқият  тыңдаулары  керек.

«4W»  әдісімен  сұрақтарға  жауап  береді

 1-топ «Неліктен?»   Why?

№1  бұйымда  әшекейлеу  әдісінің қандай  түрі  қолданылған?

Неліктен  ұлттық  киімдерді  бисермен әшекейлеген?

 «Қашан?»      When?

Ертеде  қазақ  халқымыз  жас  балаға  қанша  жасынын  бастап  үкі  таққан,  ол  не  мағына  берген?

2 - Топ «Не ?»            What ?

№2  Бисер мен  түрлі – түсті  жіптермен кестелеудегі айырмашылығы  қандай?

№3  бұйымды  көрсете  отырып Бисер  дегеніміз  не?

«Қайда?»        Where?

Бисерді  ең  көп қай  жерде  шығарады?

Екі  топ  бірін – бірі  «Екі  жұлдыз  бір  тілек»  арқылы  бағалайды

Жеке   жұмыс. (Кітаппен  жұмыс)

Екі  топқа  мәтін  бөліп  беремін. Әр  топ  өздеріне  бөлініп берілген  мәтіндерін  оқып негізгі  идеяларын  айтулары  керек.(3мин)

Әр  топ  бір- бірін  «Бағдаршам»  арқылы  бағалайды.

Қызыл- мүлдем  түсінбедім......

Күмәнім бар .....

Сұрақтарым  бар .....

Топпен  жұмыс.  СЖ

Әр  топқа  бір – бір  бұйым  беріледі.  Сол  бұйымды  топ  бойынша бисермен  әшекейлеп, аяқтап,  қорғап  шығуылары  керек. Керкеті құрал  жабдықтар:  бисер, ине, қайшы, жіп,  үлгі;

Қауіпсіздік  ережесі:

1.      Арнайы  киім  киіп  шашты  үшкіл  орамал  астына  жинау;

2.      Ақауы  бар  немесе өтпейтін  құралдарды  қолданбау;

3.      Жұмыс  істеу  барысында  құралдарды мұғалім  көрсеткендей  ұстау;

4.      Жұмыс  соңында  құрал  жабдықтарды  арнай  орынға  қою;

5.      Инемен  жұмыс жасаған  кезде инені  ауызға  салмау;

6.      Жіпті қайшының көмегімен  кесу;

7.      Жұмыс  орынын  таза  және  жинақы  ұстау;

8.      Жұмыс  соңында  өз  жұмыс  орынын  жинау;

Бисермен жұмыс істегендегі санитарлы-гигиеналық талаптар:

1.  Бисермен жұмыс істейтін жер өте жарық болуы керек.

2.  Сапасыз бисерді қолдануға болмайды.

3.  Көз тез шаршайтындықтан,көзге жаттығу жасап отыру керек.

4.  Жұмыс істеу кезінде тік отыру керек.

5.  Көз бен моншақ арасындағы қашықтық 30-35 см болу керек.

6.  Бисермен жұмыс істегенде оны тәрелкеге салып,  үстелдің үстіне қойған ыңғайлы.

Дайын  бұйымды  қорғау  кезінде  қойылатын  критерий:

1.      Қазақтың  ұлттық  киімін  әшекейлеуде  бисердің  орыны.

2.      Жасаған  бұйымның  сапасы,  қол  жетімділігі.

3.      Ағылшын  тілін  қолдана  білуі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бағалау  екі жұлдыз  бір  тілек

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың  соңы

5 МИН

Бағалау

Топ  басшыларынан  топ  мүшелерін  бағалағаны  жайлы  мәлімет  алу  және  өзім  қорыта  отырып  баға  қою.

Кері  байланыс:  «Блоб ағашы» 

Мен  ......   үйрендім.

Мен ......  енді  жасай  аламын.

Сөйлемдерін аяқтап  Блоб  ағашына  жапсыру.

Блоб ағашы тасiлi - окушынын өзiн-өзi бағалауға арналған тамаша тасiл. Мынау бiр турi. Сабақ сонында оқушы сабақта өзiн калай ұстады, қандай дарежеде өз бiлiмiн көрсете алды, ағаштан өзiн тауып бояп қояды. Жұппен жақсы жұмыс iстесе құшақтасып отырған екi адамды белгiлейдi. Сабаққа араласпаса жерде бұртиып жатқан баланы бояп қояды.т.с.с

Үйге  тапсырма:    тарауға  байлансыты   реферат  жазып  келу

1-      Топ:  «Көркемдік  кесте»

2-      Топ: «Бисермен  кестелеу»

.

 

 

 

 

 

 

 

    

             

 

 

Пікір беру